Kunsthal en ING organiseren Kunstbuzz voor scholieren

Kunsthal en ING organiseren Kunstbuzz voor scholieren

Terug naar overzicht

Rotterdam, 14 april 2016

In maart en in januari hebben de Kunsthal Rotterdam en ING de Kunstbuzz voor ruim 600 scholieren uit de regio Rotterdam georganiseerd.

Jaarlijks zullen de Kunsthal en ING voor ruim 1.000 scholieren Kunstbuzz gaan organiseren. Leerlingen van scholen uit de regio Rotterdam worden met de bus op school opgehaald en zullen onder begeleiding tentoonstellingen in de Kunsthal bezoeken. De eerste ING Kunstbuzz ging naar de tentoonstelling ‘Keith Haring, The Political Line’ en de tweede naar ‘Museum of Everything ^Marc’.

De Kunsthal en ING willen kunst en cultuur voor een breed publiek toegankelijk maken. Kunstbuzz is onderdeel van het nieuwe hoofdsponsorschap van ING van de Kunsthal.




Ook op educatieve schooluitstap naar de Kunsthal geweest? Lees en/of geef hier je beoordeling door.

ING ondersteunt iconen van de Nederlandse cultuur
Cultuur is een verbindend element in onze samenlevering. Tjitske Benedictus: “De ING streeft ernaar om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek, dus ook voor scholen. Naast de Kunsthal sponsoren we ook andere Nederlandse iconen zoals het Rijksmuseum en het Drents Museum. Elk jaar initiëren we bijvoorbeeld ook de ‘Schoolreis van je leven’ in het Koninklijk Theater Carré. Klik hier voor een impressie van de 'Schoolreis van je leven' van afgelopen december en klik hier voor de editie van juni 2015.

Werkweek 2017/2018
Werkweek.nl is het online platform van het magazine Werkweek, sinds 1994 hèt gratis ideeënbron voor het organiseren van buitenschoolse activiteiten.

© Werkweek 1994-2017

Like, volg of tweet werkweek.nl

Powered by Publi House - bureau voor communicatie- & uitgeefprojecten | Schoolreis.nl op Google+