One Direction in Amsterdam

One Direction in Amsterdam

Terug naar overzicht

Amsterdam, 10 juni 2014

De wassen beelden van popsensatie One Direction zijn vorige week dinsdag in Madame Tussauds Amsterdam onthuld voor en door een kleine groep van grote fans. De beelden dragen kleding die gedoneerd zijn door de jongens zelf. Ze zitten heel relaxed bij elkaar op een dubbele bank waar de fans tussen kunnen kruipen om de jongens diep in de ogen te kijken en/of door de haren te woelen. De beelden zullen slechts voor 12 weken in Amsterdam te zien zijn (t/m 28 augustus) waarna ze hun Tussauds wereldtour gaan vervolgen in Blackpool.

De wassen evenbeelden van de populaire boyband zijn sinds vorig jaar op tournee en inmiddels hebben fans uit Londen, New York, Sidney en Tokyo ze al volop kunnen bewonderen. De jongens hebben zelf hun beelden onthuld (in Londen) en waren verbijsterd door de gelijkenis. Niall was overweldigd toen hij zijn dubbelganger voor de eerste keer zag ‘Het is echt goed, het is zo raar, hij draagt zelfs mijn schoenen!’. Harry vond het geweldig en een hele eer.

De groep is de eerste boyband waar beelden van gemaakt zijn sinds de creatie van de Beatles in 1964. Ieder bandlid heeft twee keer geposeerd voor de beeldhouwers in de Tussauds Studio’s in Londen. Het team van Madame Tussauds heeft honderden metingen verricht en foto’s gemaakt en huid-, haar- en oogkleur vastgelegd om de beste gelijkenis te kunnen garanderen. Ook de persoonlijke kapper van de jongens, Louise Teasdale, is betrokken geweest bij de kapsels om de beelden zo authentiek mogelijk te krijgen.

In totaal heeft een team van 40 personen vier maanden lang aan de beelden gewerkt zoals beeldhouwers, haarstylisten, kleur specialisten en stylisten. Ieder beeld kost rond de € 200.000,-

‘Het is altijd een bijzonder spannend moment als fans voor de eerste keer de wassen dubbelgangers van hun helden zien’ volgens hoofd beeldhouwer Stephen Mansfield die aan Zayn’s beeld gewerkt heeft. ‘Na maanden van hard werken is dit echt een moment waarbij je letterlijk je adem inhoudt in afwachting van de reactie van de fans. Maar we hadden op geen betere reacties kunnen hopen, in iedere stad waar de beelden zijn geweest hebben de fans vol enthousiasme op de beelden gereageerd. We hebben heel veel plezier gehad aan dit project. De band en hun team hebben nauw met ons samengewerkt, wat ons erg heeft geholpen. We zijn iedere keer erg blij om die grote glimlach op de gezichten van de fans te zien.’

Meer info over Madame Tussauds Amsterdam staat op pagina 74 van het Nationaal Schoolreis Magazine, voorjaar 2014. Klik hier voor online informatie.

advertentie
Werkweek 2017/2018
Werkweek.nl is het online platform van het magazine Werkweek, sinds 1994 hèt gratis ideeënbron voor het organiseren van buitenschoolse activiteiten.

© Werkweek 1994-2017

Like, volg of tweet werkweek.nl

Powered by Publi House - bureau voor communicatie- & uitgeefprojecten | Schoolreis.nl op Google+